Wybrany artykuły

Jak założyć własną restaurację? Przewodnik od A do Z

Zakładasz restaurację w Poznaniu i zakupiłeś właśnie idealne lokum? Obawiasz się jednak, że jego remont przerośnie twoje fundusze i nie wiesz, jak dobrze je rozplanować? Nie musisz się więcej martwić. Pokażemy ci bowiem jak sprawnie i szybko doprowadzić nowo zakupione miejsce do ładu. Możesz być pewien, że już wkrótce powstanie tam restauracja twoich marzeń. Musisz tylko skorzystać z rad, które ci tutaj wyłożymy. Pamiętaj, by krok po kroku dążyć do celu, którym jest oczywiście otworzenie restauracji i przyjęcie pierwszych gości. Żadnego rodzaju chaos nie jest tutaj wskazany. Tak więc, jeśli będziesz kierował się naszymi wskazówkami, nic nie stanie ci na drodze do osiągnięcia zamierzonego sukcesu. Jadalnia ? jak ją urządzić? Z salą jadalną wbrew pozorom wcale nie będzie aż takiego dużego problemu. Jedyne co musisz zrobić, to odpowiednio wyremontować pomieszczenie. W najgorszym wypadku remont musi objąć zarówno ściany, jak i podłogę. Pamiętaj, by na tym nie oszczędzać. Stoły i krzesła możesz wymienić, gdy twój biznes zacznie prosperować. Natomiast ponowny remont ścian czy podłogi będzie wymagał zamknięcia restauracji.

Trening funkcjonalny, street workout, crossfit – ćwiczenia w domu i na siłowni

Nie ulega wątpliwości, że wszystkie formy aktywności fizycznej są dobre dla naszego zdrowia, ponieważ poprawiają naszą kondycję ogólną, wspomagają odporność, a także poprawiają nasz nastrój. Ja jednak twierdzą trenerzy najlepsze dla naszego zdrowia są treningi przeprowadzane na świeżym powietrzu, dzięki nim bowiem w pełni dotleniamy swój organizm, a także poprawiamy swoją odporność.

Wśród różnorodnych form aktywności wymienić ćwiczenia ogólne, takie jak spacery, nordic-walking, bieg, jazdę na rowerze czy rolkach, jak i zestawy ćwiczeń oparte na zasadach kalisteniki. Tego rodzaju ćwiczenia cieszą się sporą popularnością, zwłaszcza wśród młodych chłopców. Na popularność street workout wpływa jego darmowy. Ćwicząc ten rodzaj aktywności, nie musimy bowiem specjalistycznego sprzętu, czy też karnetu wstępu. Street workout wykonujemy na elementach tzw. „małej architektury” : ławkach, trzepakach, drążkach lub siłowniach zewnętrznych, które ostatnio są coraz częściej zakładane na osiedlach. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom zyskujemy siłę i wzmacniamy odporność oraz wzmacniamy swoje ciało. Warto ćwiczyć ten rodzaj aktywności ze znajomymi, ponieważ wspólne treningi z pewnością bardziej nas zmotywują.

Inny rodzaj aktywności, który możemy wykonywać zarówno w domu jak i na zewnątrz to trening funkcjonalny, o którym więcej informacji znajdziesz na stronie z przykładowymi treningami. Tą drugą formę lepiej jest jednak ćwiczyć pod okiem trenera w specjalnie przeznaczonych do tego rodzaju ćwiczeń salach, tzw. crossfit box, które zawierają niezbędny sprzęt. Ten rodzaj aktywności jest idealny zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, a jego zaletą jest duża różnorodność treningów, tzw. WOD - workout of the day, która sprawia, że każdy ćwiczący znajdzie tu coś dla siebie. Trening ten zapoczątkowany przez amerykańskich żołnierzy, wzmacniał w szybkim czasie ich wytrzymałość oraz zapewniał spektakularne efekty, nic więc dziwnego, że szybko zainteresował także zwykłych ludzi, którzy pragnęli szybko zdobyć maksymalną siłę, a także skutecznie wzmocnić swoją kondycję ogólną, bez względu na płeć. Trening crossfit, to także trening umysłu, ponieważ w nim każdy ćwiczący przekracza własne ograniczenia.