Wybrany artykuły

Jak wybierać dewelopera?

Kupując mieszkanie stajemy bardzo często przed szeregiem trudnych decyzji, które mają bezpośredni wpływ na całe nasze życie, dlatego też warto wcześniej wiedzieć na co się przygotować czy też czego się spodziewać, zanim spotkają nas nieprzyjemne niespodzianki. Konkurencja na rynku jest duża zwłaszcza, że nieustannie pojawiają się oferty dotyczące mieszkań z rynku wtórnego i pierwotnego, może więc okazać się wyjątkowo trudne podjęcie sprawnej decyzji co do zakupu. Faktem jest jednak, że coraz więcej osób mając możliwość wyboru decyduje się na współpracę z deweloperem. Dobrze więc wiedzieć na jakie elementy zwracać uwagę i o czym pamiętać przystępując do zawarcia umowy kupna. To czy dane mieszkanie będzie dla nas atrakcyjne czy nie nie jest już uzależnione tylko i wyłącznie od dobrej lokalizacji czy standardu technicznego, ale także ? o ile nie przede wszystkim ? od jego ceny, dlatego też w pierwszej kolejności sprawdzamy czy będziemy w stanie spłacić zaciągnięty w banku kredyt i czy wydane przez nas pieniądze okażą się w dalszej perspektywie trafną inwestycją.

Trening funkcjonalny, street workout, crossfit – ćwiczenia w domu i na siłowni

Nie ulega wątpliwości, że wszystkie formy aktywności fizycznej są dobre dla naszego zdrowia, ponieważ poprawiają naszą kondycję ogólną, wspomagają odporność, a także poprawiają nasz nastrój. Ja jednak twierdzą trenerzy najlepsze dla naszego zdrowia są treningi przeprowadzane na świeżym powietrzu, dzięki nim bowiem w pełni dotleniamy swój organizm, a także poprawiamy swoją odporność.

Wśród różnorodnych form aktywności wymienić ćwiczenia ogólne, takie jak spacery, nordic-walking, bieg, jazdę na rowerze czy rolkach, jak i zestawy ćwiczeń oparte na zasadach kalisteniki. Tego rodzaju ćwiczenia cieszą się sporą popularnością, zwłaszcza wśród młodych chłopców. Na popularność street workout wpływa jego darmowy. Ćwicząc ten rodzaj aktywności, nie musimy bowiem specjalistycznego sprzętu, czy też karnetu wstępu. Street workout wykonujemy na elementach tzw. „małej architektury” : ławkach, trzepakach, drążkach lub siłowniach zewnętrznych, które ostatnio są coraz częściej zakładane na osiedlach. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom zyskujemy siłę i wzmacniamy odporność oraz wzmacniamy swoje ciało. Warto ćwiczyć ten rodzaj aktywności ze znajomymi, ponieważ wspólne treningi z pewnością bardziej nas zmotywują.

Inny rodzaj aktywności, który możemy wykonywać zarówno w domu jak i na zewnątrz to trening funkcjonalny, o którym więcej informacji znajdziesz na stronie z przykładowymi treningami. Tą drugą formę lepiej jest jednak ćwiczyć pod okiem trenera w specjalnie przeznaczonych do tego rodzaju ćwiczeń salach, tzw. crossfit box, które zawierają niezbędny sprzęt. Ten rodzaj aktywności jest idealny zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, a jego zaletą jest duża różnorodność treningów, tzw. WOD - workout of the day, która sprawia, że każdy ćwiczący znajdzie tu coś dla siebie. Trening ten zapoczątkowany przez amerykańskich żołnierzy, wzmacniał w szybkim czasie ich wytrzymałość oraz zapewniał spektakularne efekty, nic więc dziwnego, że szybko zainteresował także zwykłych ludzi, którzy pragnęli szybko zdobyć maksymalną siłę, a także skutecznie wzmocnić swoją kondycję ogólną, bez względu na płeć. Trening crossfit, to także trening umysłu, ponieważ w nim każdy ćwiczący przekracza własne ograniczenia.